El coneixement i l’ús de diferents
llengües ha esdevingut una necessitat fonamental i un dret per als
ciutadans d’una societat global com la nostra. El coneixement d’una o més
llengües estrangeres, a més de les oficials i/o pròpies de l’individu,
garanteix l’adquisició dels processos d’aprenentatge i la millora contínua de
l’aprenent.
L’ús de diferents llengües estrangeres per a accedir
al coneixement és una pràctica que s'ha de desenvolupar des
d’edat escolar per tal d’establir les bases que permetran aprendre
qualsevol llengua de forma eficient. Així doncs, els continguts de les diferents àrees es treballen mitjançant la
utilització d’una tipologia de textos variada, emprant fonts i
recursos diferents i sense limitació en l’ús de les llengües.
Durant aquest curs escolar, s’ha treballat el
plurilingüisme a l’escola, utilitzant com a tipologia textual la cançó. Tots
els nivells educatius, tant Educació Infantil com Primària, han treballat la
mateixa cançó en les tres llengües, tenint en compte els objectius de cada
etapa. A més a més, els alumnes de Cicle Superior han aprofundit la llengua anglesa
mitjançant el treball d’una unitat didàctica de l’àrea de Medi Natural.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada